Jak korzystać z sauny?

Sposoby na niezły kaloryfer i nie tylko.

Jak korzystać z sauny?

Postautor: patryk » 28 paź 2014, 10:56

Słyszałem że sauna jest bardzo dobra dla zdrowia. Nigdy jednak nie byłem w saunie i chciałbym otrzymać trochę dobrych rad żeby przy pierwszej wizycie nie wyjść na głupka. Czy ktoś mógłby odpowiedzieć mi na kilka pytań? Przepraszam jeśli wydadzą się komuś głupie ale jestem nowicjuszem w tych sprawach.

-Która sauna jest lepsza? Sucha czy mokra?
-Czy w saunie trzeba być całkiem nago czy można np. w kąpielówkach?
-Jak długo można siedzieć w saunie?
-Kiedy nie powinno się korzystać z sauny?
-Czy do wizyty w saunie trzeba jakoś specjalnie się przygotować?

Z góry dzięki! :D
patryk

Korzystanie z sauny

Postautor: pływak » 03 lis 2014, 11:54

Nie jestem stałym bywalcem sauny, ale czasem korzystam z niej po siłowni lub basenie, więc postaram się odpowiedzieć na twoje pytania tak jak potrafię, według własnych doświadczeń.

W saunie suchej na pewno nie odczuwasz tak temperatury jak w mokrej, gdzie chwilami trudno wytrzymać.
Z sauny korzystasz obowiązkowo nago lub gdy jesteś bardzo wstydliwy - owinięty w ręcznik. Żadnych kąpielówek, bo można się nieprzyjemnie poparzyć. Tworzywo sztuczne nie jest przewidziane do temperatur rzędu 90 stopni.
Zwykle w saunie siedzi się nie dłużej niż kilkanaście minut, po czym trzeba wziąć zimny prysznic i odpocząć. Póżniej można wejść z powrotem do sauny.
Jest trochę przeciwskazań do korzystania z sauny, między innymi choroby serca.
Przed pójściem do sauny nie należy się objadać, trzeba się umyć i czuć się dobrze. Należy mieć również 2 ręczniki - jeden, na którym się kładziemy i drugi, którym możemy się owinąć lub wytrzeć nadmiar potu.
pływak

Re: Jak korzystać z sauny?

Postautor: maluch » 23 sty 2015, 16:00

sauna fajna rzecz :)
napewno nie można chodzić do sauny w kompielówkach bo można sobie tyłek poparzyć a jak ktoś się wstydzi niech się mocno ręcznikiem owinie :D
maluch